Δευτέρα 30 Απριλίου 2012

Τεριρέμ: ταξίδι στους αιώνες


Με αφορμή την ανάρτηση του Vlado σχετικά με κάποιο ενδιαφέρον τραγουδάκι γράφω το παρόν...



Ακούστε το τραγούδι που σας προτείνει ο Vlado εδώ και επικεντρώστε την προσοχή σας στην εισαγωγή. Θα ακούσετε ένα επαναλαμβανόμενο "τεριρέμ" συνοδευόμενο από νότες που θυμίζουν ψαλμωδία.
Αυτό ακριβώς είναι! Το τραγούδι αυτό σας παραπέμπει στο βυζαντινό "κράτημα τεριρέμ" που δεν είναι τίποτα άλλο από συλλαβές που χωρίς να σημαίνουν κάτι συγκεκριμένο, επαναλαμβάνονται με τρόπο ώστε να δίνεται η εντύπωση υπαρκτού νοήματος.
Είναι πραγματική μαγεία το γεγονός ότι ακούγοντάς κάποιος τις λέξεις "τεριρέμ ριρί ριρέμ" του δημιουργείται η εντύπωση πως ενέχουν θεόπνευστο περιεχόμενο! Είναι ό,τι καλύτερο έχω ακούσει στη ζωή μου από μουσική!
Δεν διακρίνομαι για το φιλόμουσο πνεύμα μου και τις μουσικές μου γνώσεις, παρ' όλα αυτά το αυτί μου διατηρεί το δικαίωμα να έχει προσωπικό γούστο. 
Ως λάτρης της Ιστορίας θα σας πω πως έψαξα πριν χρόνια να βρω την προέλευση και τον λόγο ύπαρξης-χρήσης των ακατάληπτων αυτών λέξεων ανάμεσα στα διάφορα τροπάρια και στις δοξολογίες. Πολλές θεωρίες διάβασα, κυρίως ιντερνετικώς, οι οποίες καθόλου δεν με ικανοποίησαν διότι αδυνατώ να πιστέψω πως συμβολίζουν τον ήχο που παράγουν οι παλλόμενες φτερούγες των αγγέλων ή λέξεις αγγελικές κλπ...
Τόσο με προβλημάτισε το γεγονός ώστε το συζήτησα με τον πατέρα μου, οπότε ως εκ θαύματος άκουσα από τα χείλη του μία λογικότατη και πειστικότατη απάντηση! Ποια είν' αυτή;
Πατήστε εδώ για να μάθετε.. Μέχρι τότε πάρτε μια γεύση από "κράτημα τεριρέμ"!






7 σχόλια:

  1. Έλα μην μας αφήνεις σε αγωνία πες μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΚΛΕΟ ΚΑΛΟ ΗΤΑΝ,ΜΗΠΩΣ ΕΧΕΙΣ ΚΑΤΙ ΣΕ ΓΟΝΙΔΗ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. http://www.symbole.gr/forum/viewtopic.php?f=123&p=980
    Εδώ θα βρείτε μια ερμηνεία για τα τεριρέμ. Τη διάβασα κ είναι αρκετά ενδιαφέρουσα. Θα περιμένουμε φυσικά κ του μπαρμπα Π. κ θα κρίνουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κλεο ρώτα τον τι σημαίνει και ζαβαρακατρανεμια....και γενικά όλο το τραγούδι....χρόνια το έχω απορία
    Ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. εδω ειναι η απαντηση σου http://www.madata.gr/diafora/media/63013.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. πολύ μικρή απάντηση για ένα τόσο θορυβώδες χμ... δεν τη δέχομαι .....

    ΑπάντησηΔιαγραφή